Privacybeleid
Winnock b.v. en Winnock Zorg b.v., hierna te noemen, Winnock, acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Hierbij houden wij ons aan de eisen die de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) stelt. Winnock is de verantwoordelijke voor de gegevensverwerking. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.
Wijzigingen privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring. Het verdient aanbeveling om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.
Deze privacyverklaring kan u op verzoek schriftelijk worden toegestuurd.
Persoonsgegevens zijn gegevens die iets over u vertellen, of die met u in verband kunnen worden gebracht. Het gaat om uw individuele gegevens, dus niet de gegevens over de organisatie waarbij u werkt. Voorbeelden van persoonsgegevens zijn e-mailadressen, telefoonnummers, naam en adres.
Daarnaast zijn er ook bijzondere persoonsgegevens. Dit zijn gegevens die bij wet extra beschermd zijn, omdat ze gevoelige informatie kunnen bevatten. Hierbij kunt u denken aan gegevens die informatie bevatten over uw ras, geloofsovertuiging, gezondheid of seksuele geaardheid.
Winnock verzamelt alleen de gegevens die op dat moment nodig zijn om je zo goed mogelijk tot dienst te zijn. Met je persoonsgegevens kunnen we:
Professionele zorg en begeleiding bieden
Winnock bied je een behandeling die je helpt om weer volop in het leven te staan. Hierbij kijken we niet alleen naar je klachten, maar naar jou als geheel. We helpen je met het herstel van je functioneren in je privé- en/of werksituatie.
Aan jou vragen of je als cliënt tevreden over ons bent
Om onszelf te blijven verbeteren, doen we regelmatig cliënt- en klanttevredenheidsonderzoeken. Zo blijven we leren. We gebruiken jouw gegevens alleen voor tevredenheidsonderzoeken als je hiervoor toestemming hebt gegeven en is deelname vrijwillig.
Dit bedoelen we met verwerken
Verwerken is een begrip uit de privacywet. Het gaat om alles wat je kunt doen met persoonsgegevens. Van verzamelen tot vernietigen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming, artikel 4, noemt bij verwerken: “het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, doorzenden, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, aligneren (samenbrengen) of combineren, afschermen, wissen en vernietigen van gegevens.
Door het gebruik van onze websites laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt. Deze gegevens gebruiken wij ook alleen voor het doel waarvoor deze benoemd zijn.
Persoonsgegevens kunnen zowel op actieve als passieve wijze worden verstrekt. Actief verstrekte gegevens zijn de gegevens die u zelf op de website invult of bijvoorbeeld per e-mail naar ons toestuurt. Daarnaast kunnen er op onze website gegevens verstrekt worden door derden, bijvoorbeeld als iemand uw gegevens invult voor een verwijzing. In dat geval gaat het voor u om passief verstrekte gegevens.
Wij slaan de gegevens op die voor ons noodzakelijk zijn naar aanleiding van uw vraag of aanmelding. U kunt ook zelf vragen om inzage, wijziging en kopie voor dataportabiliteit of verwijdering van gegevens. Om misbruik en/of fraude te voorkomen, vragen wij u bij een dergelijk verzoek wel altijd om u adequaat te identificeren.
Nieuwsbrief / mailingenMocht u zich ingeschreven hebben voor onze nieuwsbrief of relatie van/bij ons zijn en nieuwsbrieven en/of mailingen ontvangen, dan zullen wij hiervoor alleen uw naam en mailadres gebruiken en verder geen onnodige persoonsgegevens gebruiken. U kunt op verzoek altijd uw gegevens inzien, wijzigen en/of uitschrijven (uw gegevens worden dan volledig verwijdert).
Bij bepaalde onderdelen van deze websites kunt u zich registreren. Na registratie bewaren wij de door u opgegeven persoonsgegevens. Wij bewaren deze gegevens zodat u deze niet iedere keer opnieuw hoeft in te vullen. Wij zullen uw gegevens niet aan derden verstrekken. In geval van een vermoeden van fraude of misbruik van onze websites kunnen wij persoonsgegevens aan de bevoegde autoriteiten overhandigen.
U heeft de mogelijkheid tot aanmaken van een account, voor het gemakkelijk doen van aanmeldingen/verwijzingen. Deze worden veilig en encrypted opgeslagen. Wij raden u wel aan om uw wachtwoord minimaal 1x per 6 weken te wijzigen.
Wij verwijzen je graag door naar ons cookiestatement.
Beveiliging van persoonsgegevens
Wij maken gebruik van strikte veiligheidsprocedures, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens. Wij maken altijd gebruik van beveiligde verbindingen waarmee alle informatie tussen u en onze websites wordt afgeschermd wanneer u persoonsgegevens invoert.
Deze verklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met deze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare en veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u aan de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.
Minimale dataverzameling
De persoonsgegevens die wij verzamelen, worden alleen gebruikt om jou zo goed mogelijk te helpen. Alleen gegevens die we relevant achten worden opgenomen in het dossier.
Expliciete toestemming
Winnock vraagt vooraf altijd toestemming voor het delen van informatie met derden. Hiervoor wordt mondeling je toestemming gevraagd of teken je een machtiging. Je hebt altijd het recht om op je toestemming terug te komen en een machtiging weer in te trekken. Bespreek dit met je contactpersoon, zodat we samen kunnen zorgen dat je privacy gewaarborgd blijft.
Veilig bewaren
We zetten in op een goede beveiliging van jouw persoonsgegevens. We doen alles zoveel mogelijk elektronisch en bewaren dit in een sterk beveiligd Nederlands datacentrum.
We luisteren
Als je denkt dat Winnock gegevens van je heeft of bewaart die we niet zouden mogen hebben, of als je je eerder gegeven toestemming wilt intrekken, dan kun je dit altijd bespreken met je behandelaar of contactpersoon op de vestiging.
Alle medewerkers van Winnock proberen de zorg- en dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op jouw wensen en behoeftes. Desondanks kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Wij stellen het zeer op prijs als je deze ervaring aan ons kenbaar maakt. Wij hechten veel waarde aan goede kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening en met jouw signaal kunnen wij dan deze ook evalueren en waar nodig verbeteren.
Onze klachtenprocedure biedt je de volgende mogelijkheden:
- Je bespreekt je klacht rechtstreeks met de betrokkene(n): Je kunt jouw contactpersoon in de vestiging of het secretariaat mondeling of schriftelijk laten weten waar je ontevreden over bent. Onze medewerkers zorgen ervoor dat jouw signaal wordt opgepakt.
- Wanneer je het moeilijk vindt een klacht te formuleren en in te dienen bij een medewerker van een vestiging dan kun je contact opnemen met onze klachtenfunctionaris door te mailen naar [email protected] t.a.v. klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.
Klik hier om de klachtenprocedure te bekijken.